torsdag 30 december 2010

Man väljer inte sin familj. Men man har rätten att välja bort dela av sin familj och det tackar jag gudarna för.
När man klippt banden så kan man sköta sitt och man har ingen anledning att smutskasta dom man valt bort.
Visst om någon frågar och undrar så berättar jag gärna men det är inget jag tar upp med första bästa nya människa jag träffar.

Men jag blir så jävla förbanan när jag hör hur bort valda familje medlemmar smutskastar mig in för helt främmande människor.

När jag gick i 7 el 8 så skildes mina föräldrar och det va ingen vacker syn. Att behöva fly från sitt hem och bosätta sig med en annan familj i en 4a. Som tur va så var det världens bästa familj och vi gjorde det bästa av det.

Mannen i mitt liv, min "pappa" gjorde oförlåtliga saker och familje medlemmar som jag/vi behövde vid detta tillfället svek och kallade mig/oss löngnare. Då satte jag ner foten.
Jag försökte vid andra tillfällen öppna upp familjen banden igen utan något bra resultat.
Folk kan uppföra sig så fruktansvärt illa. Det är skamligt och jag blir så jävla arg.

Om ni lämnar mig i fred och låter mig sköta mitt liv som jag vill så låter jag er sköta ert patetiska liv i fred.

Jag kommer låsa bloggen för alla som inte har med mitt liv att göra.
Nu när vi på börjat vår utredning kommer jag va väldigt personlig och NI har inte med det att göra.
Ni andra kära läsare får gärna maila på facebook. eller skriva er mail i "kommentarer" så fixar jag lösenord till er.

Om jag hinner så försöker jag skriva en års krönika som jag alltid gör så här års. Om inte i morgon så i helgen

3 kommentarer:

Emelie sa...

hej mia, jag vill gärna fortsätta läsa din blogg. emelie.parstam@hotmail.com

Hoppas allt kommer gå bra! kram!

eelliinn sa...

Hejsan Mia.
Har följt din blogg väldigt länge och vill gärna fortsätta !
Kram !

eliin.1987@hotmail.com

Nina sa...

Jag är ju din mest trogna läsare så kasta inte ut mig! :P hit med lösenordet! =) nina_sjoholm@hotmail.com