tisdag 4 januari 2011

Min mor tjattar på mig var gång vi pratar med varandra "glöm inte att blogga" "ska du inte blogga snart" "folk väntar på att du ska blogg". Men nu ska jag berätta för er varför jag inte bloggat. I julklapp fick Peter "Tre kronor" DVD box. Den såg vi klar under julen. Då beställde vi även box 2 och 3. All vår lediga tid tillsammans spenderar vi med alla i Mälarviken. Det är sjukt roligt måste jag säga.
När vi inte ser Tre kroner så ringer jag runt och fixar med möhippan som jag ska hålla i. Det är rätt mycket arbete faktist. Så mycket arbete att jag aldrig mer vill vara en tärna. Bara gäst hade varit skönt. Låter det konstigt??

Ska vi gå igenom det senaste året då? Jag har varit rätt så dålig på att skriva i min kalender som jag brukar göra. Så jag kommer säkert glömma en del.

Januari-April

Början av året så planerade vi hur vi skulle kidnappa svärmor Karin till London eftersom hon fyllde 50år. Kidnappingen var super lyckad eftersom svärmor inte fattade någonting. Den förvånade minen är svår att slå. Det var en hysteriskt rolig resa och vi skrattade hela tiden. Tack tjejer!!!
Sen fyllde jag okså år och det gjorde Peter med. Vi firade med ett litet partay innan vi gav oss i väl till New York för att fira våra dagar. Vi shoppade och shoppade och shoppade. Vi spenderade säkert 20-30 000 på shopping. Men härligt var det. Peter fyllde år den 15april men vi åkte hem den 14de. Lite tråkigt tyckte många men en JÄVLA TUR måste jag säga. För att den 15april så blev det flygstop pga vulkanen på island.

Gud vad sugen jag är på en NY Bagel med cream cheese.

Sen avslutade vi april månad med en stor 50års fest för Karin.

Maj-Augusti

Varmaste sommaren NÅGONSIN. Svettade hela tiden denna tiden. Jag och Peter spenderade många lediga dagar på gräsmattan på gården och bara mös. Vi firade vår första bröllops dag. Först med picknick i pildammarna och sen släppte jag i väg Peter på fotboll medans jag fixa och trixade med lite barnförbjudet. Sen var det meningen att vi skulle ut och äta middag men det blev inställt pga orklöshet. "smile";) Det blev en pizza i stället.
Efter alla aktiviteter denna dagen så lyckades jag bli gravid på vår bröllops dag.
Men jag var allt annat än lycklig. Jag hade en otrolig ångest och rädsla över missfall.
2dagar efter mitt graviditets test så började jag blöda. Då var min helg förstörd och hela jag var förstörd.
Pratade sen med min underbara gyn doktor som lugnade mig och bokade in min på ett vaginalt ultraljud. Jag var väldigt kritisk men pyret där inne låg kvar. Lättad men ändå oroad.
2veckor senare så var det kört. Sjukt ont, fick akut åka från jobb till KK. Då visade det sig att pyret slutat att växa i vecka 7 och jag var ny i vecka 10. Kroppen lyckades stöta bort pyret.
Vi fick avboka Egypten resan och göra massa återbesök. Men tillslut försvann allt.

Istället för att sista hemma och deppa hela vår semester så akut beställde vi en resa till Dublin.
Nu är vi visst inne på september månad. Tänk så fort tiden går.

Vid förra graviditen var vänner till oss i exakt samma vecka. Men dom fick tyvärr avsluta graviditeten pga problem. Även denna graviditeten lyckades dom träffa in. Denna går bra för dom änså länge. Vi har fått enoromt bra kontakt eftersom vi delar nästan samma smärta i hjärtat.

För att pigga upp mig självså bestämde jag mig för att åka till London. Först var tanken att åka själv men sen hängde mamma, Denice och svärmor på. Det blev en mor och dotter resa som var lika lyckad som tidigare London resor.

Oktber-December

Ioktober så bokade vi in en resa till. Som ni märker så älskar vi resa. Vi får frågor hela tiden som: När ska ni ta körkort? När ska ni köpa hus? Vi resor i stället för vi älskar det. I slutet av januari så åker vi till thailand.

Vi hade även vår årliga Halloween fest. Lyckad som vanligt förutom nötter som inte kan hantera sprit och ska slås och förstöra. Sista gången jag fixar en så stor fest.

Efter ett trevligt samtal så fick vi fortsätta med vår utredning i barnlöshet. Just nu håller vi på att lämna alla prover som ska lämnas.
Nu pallar jag inte skriva mer. Detta var lite var vårt år.
För år 2011 så har jag bara en önskan som ni alla säkert kan förstå.

Jag jobbar fortfarande på att fixa ett lösen men det kan dröja. jag åkerkommer till alla er kära läsare.

Inga kommentarer: