onsdag 14 oktober 2009

Svininflensan

I veckan började vaccinationerna mot svininflensan. Vårdpersonal var första att få vaccinet och i går traskade jag och sofie till UMAS för att få vår spruta. Ska jag vara ärlig så är den ända anledningen till att jag tar vaccinet är för att jag ska till Thailand. Tycker att det har blivit hysteriskt med allt snack om svininflensan.
Innan var det bara snack om fågelinflensan och innande var det galna kosjukan.
Svininflensan ärbetydligt mer urspred i Thailand.
Efter jag fått min spruta fick jag ett info-blad om biverkningar och var vaccinet gör.

På minde vanlig biverkning står det: (Kan inträffa vid mellan 1 av 1000 vaccineringar):stickningar eller domningar i händer eller fötter, sömnighet, yrsel, diarre, illamående,kräkningar, magont, sjukdomskänsla, klåda, utslag,sömnlöshet.

Och givetviss så händer detta mig. Natten var en pina att ta sig igenom. ömhet i hela armen och sömnlöshet. Trodde att det var mina biverkninga men ack så fel jag hade.
Stickningar och dommningar har ´stört mig hela dagen och en obeskrivlig smärta. Har käkat alvedon som godis i dag.
Eftersom jag jobbade kväll så tog jag mig till jobb och informerade mina arbetskamrater. Inte riktigt arbetsduglig med en arm med det fick gå ändå.

Vid 18,00 så började jag bli yr, skakig i benen, kände mig otroligt trött och mådde illa så jag bara ville dö! Vid flera tillfällen fick jag nästan svälja ner mina kräkningar. Kan ju inte kräka på dom stackars gammla.
Snälla Tant Eva såg att jag inte mådde bra och skickade hem mig.

Tydligen så reagerar jag inte så bra på vaccin. kan berätta en i historia som min mamma ofta berättar för mig.
När jag var liten och man skulle få alla jävla vaccinationer som man får som barn så reagerade jag väldigt illa på dom med. Jag blev agressiv och lyckades krypa under badkaret och väste och frästa åt folk som försökte få ut mig.
Så jag ska nog hålla mig i från vaccin.

Kan även berätta att jag lyckades få i väg min man så han okså fick vaccinet innan vi åker på MÅNDAG!

Gud vad skönt att lämna kalla sverige på måndag!!
Nä nu ska jag ta en varm dusch som kanske hjälpet mot min öma arm
Hejhej

2 kommentarer:

Josef Boberg sa...

Den här videon (härifrån) säger väl ALLT som behöver sägas om den pågående vaccineringen, tyvärr tyvärr... :cry: - hälsar Josef

Anonym sa...

Jag är så otroligt stressad när det gäller vaccinet. Jag är i riskgrupp då jag har astma och allergier samt går en allergibehandling som sänker immunförsvaret.

Jag är LIVRÄDD för att få biverkningar, jag har ofta otur och det skulle inte förvåna mig om jag var 1 av 10000 eller liknande.

Vad säger du som tagit sprutan o fått dessa biverkningar, rekommenderar du ändå folk i din närhet att ta sprutan eller är du nu helt emot den?

/L (www.livetidag.blogg.se)