torsdag 15 oktober 2009

Ett erbjudande

I går fick jag ett erbjudande av min chef. och jag måste bestäma mig innan jag åker på måndag. Jag blir lite stressan av erbjudandet efter som det finns lika många fördelar som nackdelar.
Vill ni nu veta vad det är för erbjudande jag fått??

Vi har haft en vikarierande kock sen februari. Denna människan är ett störmoment var dag när man går till jobb. Jag verkligen hatar honom och jag får kalla kårar på ryggen när han pratar med mig. jag undviker honom och svarar kort när han pratar med mig. Men ändå fattar han inte utan frågar mig om allt.
Nu har änligen vår chef förstått att han inte passar in i vår verksamhet. Köket är det ända på jobb som går ekonomiskt back.
Men köper man kanelbullar för 10kr st när det behövs 65 kanelbullar (650kr) i stället för att baka så är det inte konstigt det går dåligt.

Nu vill min chef att jag ska gå över till köket tills hon har anställt en ersättare. Så i ca 2månader ska jag vara i köket.
Jag kommer då jobba måndag till fredag 7,30-15,30och vara ledig alla röda dagar. MEN jag går även miste om ca 3000kr i OB då jag brukar jobbar varanan helg och kväll 1-2dagar i veckan.
Även om jag blir ledig över jul och nyår (då jag skulle jobbat MYCKE)
så är det stora pengar som försvinner i 100%OB.

Jag försökte få chef att förstå att jag går miste om pengar men hon tycket bara att jag skulle vara glad att slippa jobba helg. Men som jag förklara för henne så gillar jag att jobba helg.
Hon skulle ta kontakt med personal avdelningen och försöka förhandla så att jag fick bättre lön när jag är i köket för att det ska väga upp så jag inte förlorar för mycket.

Vad ska jag göra? Jag älskar ju att stå i köket.
Maken min tycker att jag ska ta köksjobbat. Det gäller bara 1-2 månader och vi överlever utan min OB sa han.
Men sen tänker jag på alla utgifter som kommer i början av nästa år då jag fyller 25år, Peter 30år och Karin 50år.

Vad tycker ni läsare? Lämna gärna en kommentar vad ni tycker och tänker.

1 kommentar:

Nina sa...

jag tycker att om dom verkligen vill ha just dig i köket så borde dom kunna erbjuda dig en bättre lön. du gör ju dom en tjänst inte tvärtom eftersom du trivs med att jobba helger. stå på dig! pengar är pengar! =) ha en helt underbar resa!! kramiss